Πρέπει να απομνημονεύσεις μια ομιλία, πληροφορίες για ένα τεστ ή τις απαντήσεις που θα δώσεις σε μια συνέντευξη για δουλειά. Τελευταία όμως έχεις βρεθεί πολλές φορές σε θέση να έχεις κάτι στην άκρη της γλώσσας σου, αλλά να μην μπορείς να το θυμηθείς, από ονόματα μέχρι το λόγο που πήγες στην κουζίνα!Είναι σαν η μνήμη σου να λείπει σε διακοπές – μόνιμες! Αυτό που μπορείς να κάνεις για να την επαναφέρεις είναι να προσθέσεις τα παρακάτω στη διατροφή σου.

Καστανό ρύζι

Είναι φιλικό για τον εγκέφαλο, επειδή περιέχει GABA (γ-αμινοβουτυρικό οξύ), ένα αμινοξύ που συμβάλλει στην πρόληψη των προβλημάτων μνήμης. Το GABA είναι ένας σημαντικός νευροδιαβιβαστής (χημικός αγγελιαφόρος) στον εγκέφαλο και φυσικό χαλαρωτικό, που σημαίνει ότι μπορεί να σε βοηθήσει να νιώθεις πιο ήρεμη και να σκέφτεσαι πιο καθαρά.

Ηλιόσποροι

Σε έρευνα από το Πανεπιστήμιο της ανατολικής Φινλανδίας βρέθηκε πως άνθρωποι με υψηλότερα επίπεδα βιταμίνης Ε στο αίμα τους είναι, μεγαλώνοντας, περισσότερο προστατευμένοι από διαταραχές της μνήμης. Εκτός από τον ηλιόσπορο, άλλες καλές πηγές της βιταμίνης Ε είναι το φουντούκι, το φιστικοβούτυρο, το μπρόκολο και το ελαιόλαδο. Η μελέτη έδειξε πως τα συμπληρώματα που δεν περιείχαν όλες τις μορφές της βιταμίνης Ε δεν είχαν αντίστοιχο αποτέλεσμα.

Αβγό

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε χολίνη, μια μορφή βιταμίνης του συμπλέγματος Β απαραίτητη για τη λειτουργία της φαιάς ουσίας και την παραγωγή ενέργειας στον εγκέφαλο. Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Clinical διαπιστώθηκε ότι άνθρωποι που κατανάλωσαν χολίνη πριν από μαθησιακά τεστ μνήμης και γλώσσας σημείωσαν καλύτερη επίδοση.

Αχλάδι και μήλο (με τη φλούδα)

Περιέχουν πολλή κερκετίνη, ένα αντιοξειδωτικό που φαίνεται πως προσφέρει προστασία από την εγκεφαλική εκφύλιση, δείχνει έρευνα από το Πανεπιστήμιο Cornell.

Καφές

Ο καθημερινός σου καφές μπορεί να κρατάει τον εγκέφαλό σου σε φόρμα, αναφέρεται σε γαλλική έρευνα, που δείχνει πως γυναίκες άνω των 65 ετών που έπιναν 3 ή περισσότερα φλιτζάνια καφέ τη μέρα είχαν καλύτερη λειτουργία μνήμης.

«Η καφεΐνη δρα ως ήπιο διεγερτικό για τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα κάνοντάς σε να βρίσκεσαι σε εγρήγορση» λέει η Κάλλια Γιαννιτσοπούλου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος.

«Αν όμως το παρακάνεις, μπορεί να σου προκαλέσει ευερεθιστότητα, άγχος, να ταράξει τον ύπνο σου και να νιώθεις το στομάχι σου ανακατεμένο. Προσπάθησε να μην
ξεπερνάς τα 300 mg καφεΐνη τη μέρα, το αντίστοιχο δηλαδή 3 ή 4 φλιτζανιών
στιγμιαίου καφέ ή 2 φλιτζανιών καφέ φίλτρου ή εσπρέσο».

Το διαβάσαμε ΕΔΩ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here